9 Kalimat yang Ditakuti Lelaki..!!!

PERNAH merasa penasaran dengan apa yang diucapkan sesama lelaki tentang wanita? Yang jelas, ada beberapa ucapan yang tidak ingin didengar lelaki dari pasangannya.
Salah satu kalimat atau ucapan itu adalah, “Kita pergi ke shoping complex, ya!”

Itu bererti dia harus menghabiskan waktu dengan menunggu pasangan yang sedang sibuk mencuba pakaian! Kalimat atau sikap apa lagi yang ditakuti kaum lelaki?

1. “Saya sudah memikirkannya…”

Bila seorang wanita benar-benar mengatakan dia sudah memikirkannya, bererti dia serius. Dan kaum lelaki dapat meneka, apa yang akan dicakapkan si wanita biasanya tentang masalah perkawinan, atau yang paling pahit, si wanita minta putus hubungan.

Bentuknya bermacam-macam, seperti, “Kenapa kamu menyintai saya?” dan “Pernahkah kamu memikirkan tentang masa depan kita?” Nah, kalau sudah begitu, kaum lelaki harus pandai-pandai mengalihkan pembicaraan kekasihnya.

2. “Bila kamu akan bersikap lebih jantan?”

Tidak ada yang lebih menyakitkan dibandingkan kejantanan seorang lelaki disinggung atau. Umumnya kaum lelaki bakal mengalihkan perhatian dan mengatakan, “Bagaimana kalau kamu yang bersikap lebih realistik dan berhenti membebel?”

3. “Orang tuaku mahu jumpa kamu.”

Hal ini dapat bererti:
- Hubungan serius.
- Secara psikologi, si lelaki sedang jadi perhatian keluarga kekasihnya.

4. “Maaf, saya sedang sakit kepala.”

Ertinya, malam ini tidak ada acara hubungan intim. Bila anda melihat isteri tidak berbohong dan dia memang sedang lelah pada saat gairah anda sedang tinggi, berikan ubat pusing dan doakan agar dia cepat sembuh.

5. “Kok, enggak kayak pacar saya yang dulu, ya?”

Pada umumnya lelaki tak pernah bercakap tentang ex-girlfriend di depan teman wanita barunya, kecuali jika “dipaksa” bercerita. Jadi, lelaki berasa tidak selesa bila pasangannya menyebutkan ex-boyfriend di depannya. Soalnya, bererti dia sedang dibanding-bandingkan dengan lelaki lain.

6. “Kamu sedang fikir apa?”

Wanita memang selalu ingin tahu. Mereka ingin tahu apa yang difikirkan dan dirasakan kaum lelaki. Mereka sering berprasangka yang tidak baik. Di sisi lain, para lelaki tidak mahu membahasnya dan lebih memilih diam.

7. “Menurut kamu, dia cantik?”

Pasangan lelaki anda sedang memerhatikan seorang wanita seksi, cantik, dan menarik. Bila anda menjawab, “Tidak, kamu lebih cantik.” Wanita akan tahu anda berbohong dan hasilnya pasti akan saling berbantahan.

8. “Menurut kamu, ada sesuatu yang berbeza pada diri saya?”

Lelaki tahu, bakal dapat masalah besar bila menjawab tak tahu. Semakin lama memberi jawapan, akan semakin ftertekanlah si dia. Justeru makin lelaki bingung dan akhirnya kerana tak ingin membuat suasana jadi tak best, si lelaki menjawab selamba, “Oh, kamu baru potong rambut?” Hasilnya, si wanita tadi makin geram kerana ternyata bukan rambutnya yang baru dipotong, melainkan ia memakai sepasang subang baru!

9. “Saya perlu bercakap.”

Setiap orang tahu, kata-kata ini biasanya diikuti oleh kalimat yang kurang menyenangkan. Tiga kata ini merupakan pertanda adanya masalah dalam sebuah hubungan. Pertanda akan putusnya suatu hubungan atau paling tidak perbincangan yang panjang tentang bagaimana lelaki tidak dapat memenuhi keinginannya. Atau sebaliknya, sangat tidak menyenangkan.

0 comments: